Skip to main content

Posts

Showing posts from December 16, 2012

Internet berkelajuan tinggi ? orang bandar Jerantut mungkin merasa la.

Slam alaykum, Bismillahitaala.

Mana Nak dapat line 3g kat kampung aku tak merasa lah kan.

Ap ni? mana bukti usaha ke arah itu terutama di kawasa kampung sekitar Jerantut?

Orang2 Jerantut yang kuat menyokong PM ni kekadang, aghh bukan kekadang tapi selalu terasa dengan apa yang berlaku di sini. Kalau negeri2 pembangkang tu dapat banyak kemudahan sebab nak tarik hati rakyatnya tapi tiada apa sangat perubahan de sini.




Cliche DAP : Mentaliti yang tak berUBAH ?

Salam alaykum,
Bismillahitaala.
Meneliti keputusan pemilihan Jawatankuasa Pusat Eksekutif DAP dapatlah dirumuskan betapa perwakilan atau sebahagian besar ahli2 DAP masih dibelenggu kotak pemikiran lama. Tanpa satu pun ahli Melayu yang terpilih secara undian di pemilihan tersebut menunjukkan betapa tiada perUBAHan besar dalam mentaliti ahli DAP.
Bukan ingin bersikap rasis, tapi pada pendapat aku lah kalau benar hendak menjadi parti multiracial sepatutnya peninjolan ahli dari kalangan Melayu itu perlu.  Perwakilan nyata masih bersikap stereotaip terhadap kredibiliti ahli Melayu DAP yang nyata telah berhelumang lama dalam DAP seperti Ahmad Ton , Zulkiflee Noor dan Harun Ahmad. Aku boleh katakan 3 orang ni antara veteran DAP, sentiasa kekal berjuang bersama berbanding yang lain.

Mungkin agak canggung kalau berpemimpin Melayu? atau mereka masih mempunyai wasangka yang Melayu ini semuanya sam sahaja. Amanat Setiausaha Agung nampaknya tidaklah begitu diterima secara menyeluruh oleh perwakil…