Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2012

Internet berkelajuan tinggi ? orang bandar Jerantut mungkin merasa la.

Slam alaykum, Bismillahitaala.

Mana Nak dapat line 3g kat kampung aku tak merasa lah kan.

Ap ni? mana bukti usaha ke arah itu terutama di kawasa kampung sekitar Jerantut?

Orang2 Jerantut yang kuat menyokong PM ni kekadang, aghh bukan kekadang tapi selalu terasa dengan apa yang berlaku di sini. Kalau negeri2 pembangkang tu dapat banyak kemudahan sebab nak tarik hati rakyatnya tapi tiada apa sangat perubahan de sini.




Cliche DAP : Mentaliti yang tak berUBAH ?

Salam alaykum,
Bismillahitaala.
Meneliti keputusan pemilihan Jawatankuasa Pusat Eksekutif DAP dapatlah dirumuskan betapa perwakilan atau sebahagian besar ahli2 DAP masih dibelenggu kotak pemikiran lama. Tanpa satu pun ahli Melayu yang terpilih secara undian di pemilihan tersebut menunjukkan betapa tiada perUBAHan besar dalam mentaliti ahli DAP.
Bukan ingin bersikap rasis, tapi pada pendapat aku lah kalau benar hendak menjadi parti multiracial sepatutnya peninjolan ahli dari kalangan Melayu itu perlu.  Perwakilan nyata masih bersikap stereotaip terhadap kredibiliti ahli Melayu DAP yang nyata telah berhelumang lama dalam DAP seperti Ahmad Ton , Zulkiflee Noor dan Harun Ahmad. Aku boleh katakan 3 orang ni antara veteran DAP, sentiasa kekal berjuang bersama berbanding yang lain.

Mungkin agak canggung kalau berpemimpin Melayu? atau mereka masih mempunyai wasangka yang Melayu ini semuanya sam sahaja. Amanat Setiausaha Agung nampaknya tidaklah begitu diterima secara menyeluruh oleh perwakil…

Academic Visit to Terengganu

Salam alaykum.
Bismillahitaala.

Last Friday on 7 Dec 2012 my class and to others comprise of more than hundred had visited UMT Library (Perpustakaan Sultanah Nur Zahirah) and Terengganu State Public Library.

Our main purposes of visits is to increase our knowledge regarding Library Automation development in both library. We departed from campus at 9.00 am and arrived at 1.00 am. Goshh it was such a tiring trip. Due to bus problem we couldn't arrive at exact time. Beside the driver do not know the alternative route to K.Terengganu.





At PSNZ most of the management team there are our faculty alumni. They're proud as our visits were accompanied by their former lecturer which is En Azmi. They explained about the development of digital collection, digitisation process and materials in their library. They stated that this library are focusing on maritime and aquaculture fields.

On the evening we went to the Public State Library located at Hiliran,KT. The librarian there also our alum…

Adakah semua orang nak jadi Anwar sekarang ni?

Bismillahitaala.

Perhimpunan agung UMNOOOO kali ni aku tak pegi, agak bizi tambah lagi hujan. Tahun lepas sempat juga pergi tapi tahun ni tidaklah nampaknya. Tapi sempat juga menonton di tv.


Pak Jib bukan maen semangat berucap, muhyiddin dan semua oranglah. Berucap nya berapi2 lah orang kate.

Perasan tak sejak lepas 2008 semua orang besar Umno berucap mesti dah ada style, semangat dan gaya pidato ala2 Anwar?
Dan tak lupa ulamak salafis, AlFadhil Fathul Bari.

Eh dalam Umno ni krnapa tak disatukan aja semua badan agama Islamnya?



Ada ILMU, ada Biro Agama pmuda lagi pastu tetiba ade Majlis Ulama Veteran. Cuba satukan aje kan senang. Agak2 ade konflik tak antara mereka? Maklumlah Fathul kan berfaham Salafi mesti tak ngam ngan  Prof MND . Hahuhua

Haha, cuba bandingkan gaya Dr M or Pak Lah berucap? boleh tetidor maa.




Secar tak langsung mereka mengakui kehebatan pidato gang2 pembangkang? haha.

Umnooo terusss maraaaa.







Au Revoir.