Skip to main content

Posts

Showing posts from July 24, 2018

Sunting Padam

Dalam senarai rakan fb saya ada pelbagai jenis orang, dan saya fikir anda pun camtu jugak sebab memang orang ni termasuk kita banyak ragam.Salah seorangnya seorang kuat Dap di Sarawak. Saya ingat hampir 7 tahun berkawannya di fb. Dia melayu dan seperti kata orang Dap sendiri, sikapnya lebih cina dari cina. Saya tak kisah pun dia nak perangai macam mana. Dari gaya kemaskininya memang nampak dia bersungguh menjunjung konsep malaysian malaysia. Dia jenis tipikal penyokong kuat PH; liberal, sesekali acah sekular, buta warna kulit, kritikan melulu pada umno dll.Suatu hari entah mengapa dia tulis status yang mengutuk orang cina. Dan seperti membenarkan skeptikal2 totok umno terhadap cina parti dap seperti; pujian lebih kepada kaumnya walaupun kerja buat sikit je, peluang untuk memanjat hierarki kepimpinan dan bbrp hal lain yang dia luahkan dalam rungutan status panjangnya.Tak berapa lama kemudian, tak sampai sejam, status tu dah hilang. Dia dah padam sebelum sempat viral atau jadi bahan ber…