Skip to main content

Posts

Showing posts from November, 2011

Pindaan AUKU: Caknakah mahasiswa dengan politik?

Baru-baru ni kite dikejutkan (terkejut ke?) dengan kemenangan UKM 4 yang berjaya dalam kes mereka terhadap undang2 AUKU.
Rentetan daripada itu kerajaan juga telah meminda AUKU deangan membenarkan mahasiswa berpolitik.

Maka selepas itu keluarlah komen2 kurang bernas dari beberapa pemimpin ploitik dan IPTA.
 Kononnya mereka bimbang akan mahasiswa ini nanti  leka berpolitik hingga terlupakan pelajaran, pointer turun, perpecahan dalam kalangan pelajar dan sebagainya. Aku jugak naik jelak membaca komen2 sebegini.

Aku nak tanya siket la, berapa kerat sangat larrr mahasiswa la ni yang dok kesah pasal politik?
Kat kampus aku tuh, depa ni mana minat sangat baca Utusan, berita harian , sinar .. Harakah jauh sekali la.

Depa minat baca yang tajuk2 berita sensasi ja mcm "Rogol Ramai2", "Pelajar ditangkap Khalwat", takpon "Artis Kantoi Mandi Bogel". Tang tajuk2 macamni hangpa paham2 lar surat kabar mane yang laris.

Ade yang ambik kesah pasal politik negara? pasal ekonom…

Salam Maal Hijrah

http://www.docstoc.com/docs/26589625/Bulan-Muharram-bulan-Kebangkitan-Islam-atau-bulan-Berduka
Salam .
Adpun masa sekarang ini kite umat Islam menyambut kedatangan tahun baru, maka pelbagai perkaralah yang dilakukan oleh umat Islam untuk menyambutnya.
Adapun yang berhimpun berarak bersepanduk jua sambil melaung2 kalimah menyatakan kecintaan kepada Rasulullah jua hendaknya.
Namun tatkala kelaziman sudah amalan ini buat rakyat Tanah Melayu  ini maka munculnya jua dakwaan-dakwaan yang mengatakan bahwa haram, bidaah kalau disambut dengan perarakan. Ada jua yang menagtakan sambut biarlah di mesjid, ceramah atau sebagainya.

Mana pendapat tuan-tuan?

Salahkah berarak? adapun ia tahun baru Masehi pula yang disambut berlebih-lebihan. Di negara kita banyaklah amat n mudamudi Islam yang menyambutnya. Pada mlm tahun  baru Masehi itu jugak banyaklah tangkapan khalwat dan kondom bersepah jua di padang sambutan malam itu?

Mana yang lebih teruk?

HAha ngarutt!

Dear Abdullah Hussaini.

According to our initial examination of your details,
You Are Eligible to Apply for an American Green Card.

Here are the initial results of your application:
  Native country: Malaysia (Eligible)
  Qualification test: Passed
  Your odds of winning: 1 out of 55

Applying to the USA Green Card Lottery with USAGC's service makes the process easier and simpler. We will go over your Green Card Lottery application or DV lottery application and make sure that it does not include any mistake that can get you disqualified.

All you have to do now is to Start here.

One click and a simple 5 minutes registration process and you are on your way toBecome an American

Adehhh

The great Samy Vellu announced today

"Saya syukur angkasawan kita telah meninggal dunia 10 hari, kini selamat dikebumi"

Samy Vellu ditemuramah tentang program angkasawan negara.

Samy: "...Bagi saya, ini semua adalah satu pembaziran atas duit rakyat.

Kita sepatutnya tidak hantar mereka ke bulan, tapi hantar mereka pergi

matahari. Barulah USA , Russia , respect sama kita...."

Penemuramah: Tapi Dato' Seri, matahari kan panas. Macam mana mau pergi

sana ?

Samy: Cit! itu pasal la u tara jadi mintri. Saya suda lebey 30 tahun

jadi mintri, saya musti ada jalan penyelesaian. Kita jangan pergi siang,

manyak panas. kita pigi malam, baru ada sujuuuuuk.....

Find out what's brewing at Cyberjaya this November...

Find out what's brewing at Cyberjaya this November...: If you own a blogshop, have collected recycled goods to raise funds, sold stuff on forums, or have been actively involved in college/university events, YOU could potentially be an entrepreneur one day!Entrepreneurs in Malaysia are gathering to sharpen the entrepreneur spirit in you by offering their experiences, tips and imparting knowledge that made them who they are today. If you are an entrepreneur or university student below 30 and have big dreams to be a successful entrepreneur just like Joel Neoh, 28, CEO of Groupon Malaysia, then you won't want to miss the great opportunity to attend THE BIG BREW at Cyberjaya.
The Big Brew - BQe Summit 2011

Venue : Knowledge Development Center (KDC), Cyberjaya
Date : Saturday, 19th November 2011
Time : 9.00am – 5.30pm

Coretan AidilAdha

Ak balik ke kampung hari Sabtu yang lalu, time ak nak balik tu hanya tinggal aku dan Kimi saja kt umah kolej.
Memang bosan, dah la xde line internet masa tu.
Aku sepatutnya balik hari Jumaat tu dah, tapi disebabkan bebrapa masalah terpaksa tunda hari esoknya.
Well aku dengan yakinnya hari sabtu pagi tu pun bertolaklah menuju ke Pekeliling .
Aku sangt yakin tiket bas masih ade pasal sebelum-sebelum nie aku tak pernah beli tiket bas lebih awal.

Biasany bila sampai stesen bas aku akn beli rerus dari situ. Ni sebab aku tak suka beli awal2.
Tapi hari Sabtu tu memang malang (Ahad tu raya dah),setelah penat beratur panjang, berpeluh dan dah 2,3 batang rokok aku isap....

 "Jerantut pukul 3 satu"
"Jerantut pukul 9 mlm dik"

Aku terus blah. Kecewa akhirnya terpakse beraya kt KL jugak. Aku terus mengambil bas untuk ke umah kawan aku kat Bangsar.

Malamnya aku gatal kaki nak pegi Mid Valley. Setelah usha mengusha aku dah bertekad nak beli jugak baju melayu sepasang. Aku survey k…

Q&A

‎1) Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer: LUBANGun pagi2, tarik selimut pas tu tido balik.

2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: Kuih salah bikin.

4) Binatang ape yang power dlm bab berKarate?
Answer: Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan
kepada saye.

7) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

8) Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: Pembohong...

9) Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer: Usus

10) Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer: Kutu rambut

11) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?

Answer: Neneknye si katak

12) Kenape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?

Answer: Sbb lelaki ni kan 'buaya'

13) Ape beza se…

Karipap

Ahh.. malasnya nak bangun. Ahh.. malasnya nak ambik tuala, malasnya nak berjalan pergi bilik air. Ahh.. malasnya nak gosok gigi, nak mandi? Pagi-pagi macam ni mesti sejuk kan?Baru pukul 6 pagi ni, sejuk la air tu. Lagi satu, nak solat Subuh lagi. Kat surau pulak tu, kena berjalan lagi. Balik solat nak kena paki baju sekolah, nak kena ikat tali kasut,tali leher. Haii, nak ke sekolah pun macam-macam nak kena ikat. Nasib baik tak kena ikat perut. Untunglah aku anak orang kaya. Tapi, aku malas lah nak buat semua kerja. Leceh betul. Kan best kalau kat asrama ni boleh bawak Mbak orang gaji kat rumah aku tu. Senang sikit kerja aku.Apasal lah mak bapak aku hantar aku kat ‘neraka’ ni?
Aku malas betul nak basuh baju, dah la pakai tangan pulak tu. Aku malas nak basuh kasut, kasut putih cepat kotor. Lecehlah. Satu lagi kalau hujung minggu warden asrama tak boleh tengok aku senang langsung. Ade je program. Gotong-royong lah,spot check loker, bilik lah. Kalau kotor kena denda pulak. Yang tu memang p…