Skip to main content

Posts

Showing posts from May 28, 2012

Pemimpin Mahasiswa tapi pengotor..

\


Baru2 ni aku tengok banyak pulak kewujudan persatuan mahasiswa pro kerajaan ditubuhkan. Sejak isu Adam Adli nama Smm , Kami dan Gamis melonjak naik. Aku walaupun tak menganggotai persatuan yang ada bau2 politik ni tapi aku mengikuti dengan dekat perkembangan politik negara dan kampus. 
Sementelah isu mahasiswa agak panas bebaru ni macam kes Khalid Ismath, budak u aku kat induk kna tahan polis aku perasan jugak banyak persatuan pro kerajaan ni tiba2 tumbuh mcam ceendawan. Naik geli aku. Sejak bila pulak mereka2 ni jugak berani nak suruh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi letak jawatan.. Wah berani betul.
Ak malas nak berdegar2 la pasal nak kritik orang lain, macam ada budak kampus aku ni, dia aktif benor dengan aktiviti kepimpinan uitm. Dah slalu jadi fasi program, JPK , MPP dan memacam lagi ditubuh pulok persatuan lain untuk bekas2 pemimpin (mcm Mubarak). Aku tak kesah kau nak jadi ape, nak tambah koleksi jawatan ko tuh, tapi yang bikin panas hatii ni ko kat Fb berdengkar2 kritik bd…