Tuesday, March 27, 2012

SEGi Open Day - 30th March to 1st April 2012. Register and stand a chance to win Apple products!

SEGi Open Day - 30th March to 1st April 2012. Register and stand a chance to win Apple products!: SEGi University College's Open Day happens this 30th March until 1st April 2012 at all SEGi campuses!

Massive Samsung carnival at Surf Beach, Sunway Lagoon. Games, browse phones & update ur phone software! #PartyRockinKL

Massive Samsung carnival at Surf Beach, Sunway Lagoon. Games, browse phones & update ur phone software! #PartyRockinKL

Nak Jadi Kaya Cepat ? be rich now, start change your life!


I Don't Have To Worry About Anything These Days...
My life changed for the better. I now drive a brand new Mercedes-Benz CLK AMG  and already resigned from my job one month after discovering this SECRET. Yes, chicks really do dig my ride! I no longer need to work. I just hang around all day long  and watch Astro in my brand new luxurios condominium in Damansara Perdana while once in a while I login into my PC whenever I'm in the mood. Every now and then, I hang around at Ikea and the Curve, doing nothing but checking out and picking up girls all day long. It's tough living my life BUT somebody has got to do it...
 
   
Here's my lifestyle these days... Don't be jealous-jealous okay? I bought my Damansara Perdana luxury Condominium for RM600K. Got a good deal by paying all in cash to someone who was nearly bankrupt. By the way, I also revealed my secrets to him, so he's doing well also....
It makes me smile inside seeing people stare at me in my brand new, very expensive car wondering how the heck did this "young chinaman dude" make so much money! Well, I earned it using my secret online techniques which I'm about to reveal to you in just 5 more minutes!
By the way....
 I NO LONGER have bosses watching over my back, hounding me day and night...
 I NO LONGER worry about bills at the end of the month...
 I NO LONGER worry about going on long vacations. My Indon maid takes care of my condo nicely, while me and my girlfriend (ehem, sometimes I bring two girls!) spend our vacations in London, Paris and even Tokyo!
 I NO LONGER worry about retirement because I have enough money to last 4 generations! I can die in peace while my great-great grandchildren live off my abundant wealth...
 I NO LONGER worry about anything... that's the truth! You can't imagine how my life is until you really tasted how it is yourself....
People say money poisons your soul! Well, my soul is rocking with all this wealth flowing my way... I don't see any poison... just cure and PLEASURE! You can just imagine the POWER money brings to anyone's life, people think you're God just because you use valet parking! Don't play play, I earned every single sen out of the Internet!
But what am I offering exactly meh?
Well, on the internet, it's extremely tough to know who to believe and what to believe BUT and I'm going to tell you specifically what I can do for you in a moment...

For further details Click here!! be Rich now!!

Malaysian Young MILLIONAIRE Reveals Internet Secrets


For the first time ever Jason Tan is revealing his never before told secrets.


be rich, click here!!

Jasons Only In Malaysia Mah has been rated the number one opportunity by numerous online reviews and has been seen in Entrepreneur Magazine.


http://onlyinmalaysiamah.com/?ref=husainighazali

You can start making RM100, RM500, even RM1,000+ every day working at home from your computer.


change ur life now buddy!

Friday, March 23, 2012

OOoo Macam ni rupanya..



Dulu waktu sebantal der pulak timbul crita2 srupani. Sekarang dah keluar habes kau kena bogel .. Hahahah. 



tHIS IS POLITICS, ALWAYS UNEXPECTED OR EPECTED?

Taxi story! (with apologies to all Arabs)

An Arab enters a taxi.... 


  
Once he is seated, he asks the cab driver to turn off the radio because he must not hear music as decreed by his religion & in the time of the prophet, there was no music, especially Western music which is music of the infidel's & certainly no radio.... 
  
So the cab driver politely switches off the radio, stops the cab & opens the back door. 
  
The Arab asks him: “Watt are you doing, man?” 
  
The cabby answers: “In the time of the prophet there were no taxis. 
So get out & wait for a camel.”

Thursday, March 22, 2012

LYNAS : We care

LYNAS, the project which could be very dangerous to this country especially in Kuantan. As the people stand up against it there is no sign that the government will stop LYNAS from operating.
This song is for LYNAS sing by the controversial rapper Namewee ( which is i really hate him when he sing Negarakuku).

p/s: wanna get rich in fastest way and change your life? CLICK HERE!

Wednesday, March 21, 2012

Kopiah taruk manaa?



Hisy apa la, pakai molek doh tapi ckp terdengkar2 mcm maki2 orang. Awok tu ustaz tak padan dengan title Prof tuh. Isy isy . Yang pegi dengar pon cipot aje, dah la tu aku rase telinga boleh pekak woo dengaq apa dia cakap ni. Hahahaha ..

nak jadi kaya? klik sini!

Monday, March 19, 2012

Berniaga Tanpa Modal? Jangan Percaya!


Salam sejahtera dan salam ceria sahabat-sahabat..


Apa khabar hendaknya? Beberapa hari lalu kita baru sahaja melangkah tahun baru, jadi saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2012 untuk anda dan semua rakan-rakan saya..


Apakah azam anda tahun ini? Jika anda dah tetapkan azam anda. saya ucapkan syabas. Kalau belum cepat-cepat setkan azam sekarang.


Pada tahun ini saya bercita-cita nak memulakan perniagaan dan menjana pendapatan diinternet. Ini kerana saya baru sahaja berjumpa satu kaedah perniagaan dan menjana pendapatan di internet tanpa modal... hehe :)


Berniaga Tanpa Modal??!


Saya pasti anda akan berkata.. 'Mana ada perniagaan tanpa modal? Tipulah..!"


Bunyinya macam mustahil kan? Dulu saya pun tak percaya juga, dan tak pernah percaya pada perkara-perkara begini..


Tapi, setelah saya membaca laporan percuma oleh sahabat saya ini, namanya Affendi Hussin, barulah saya tahu bahawa perniagaan tanpa modal memang benar-benar wujud!


Dari tak percaya, sekarang saya dah percaya.. Ini kerana beliau dedahkan satu persatu bagaimana ianya tak mustahil untuk dilakukan..


Apa yang boleh saya katakan, beliau memang benar-benar ikhlas membantu sesiapa jua yang berhasrat memulakan perniagaan ini walaupun dengan poket kosong..


Berita baiknya,laporan ini bernilai RM 69, tetapi beliau bermurah hati untuk berikan secara percuma sahaja.. Download disini..


Sila klik sini untuk mengetahui cara2 buat duit


Berita buruknya ialah beliau akan menutup pemberiannya serta merta tak lama lagi..


Jadi download segera, dan saya pasti anda suka..


klik sini, jom jadi kaya!





Sunday, March 18, 2012

Buat Duit Untuk Tahun Baru 2012.. ?


Apa khabar sahabat?


Saya nak sampaikan 2 berita gembira untuk anda hari ini..


Pertama sekali, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2012. Semoga tahun ini akan akan membuatkan lebih berjaya dari tahun 2011.


Tahun baru, azam pun baru.. Sudahkan anda menetapkan azam untuk tahun 2012 ini? Kalau belum, setkan azam anda segera yer..


Baiklah sahabat..


Pernahkan anda menjana pendapatan di internet pada tahun lalu? Kalau belum, mahukah anda saya tunjukkan kaedah paling mudah nak jana RM 50 pertama anda untuk tahun 2012 ini?


Oleh itu, berita baik yang kedua ialah, saya nak maklumkan bahawa sahabat saya Affendi Hussin baru sahaja memberikan satu laporan percuma bagaimana nak buat duit RM 50 dalam 24 jam..


Ianya percuma sahaja...


=>> http://www.hyperfanpage.com/hop.php?ref=husainighaza


Saya dah pun membaca laporan percuma tersebut, dan ianya sememangnya laporan yang WAJIB dimiliki oleh sesiapa sahaja nak buat di internet..


Saya sarankan anda untuk dapatkannya di:


Klik sini!


Download segera sebelum ia ditutup pemberiannya..




Ikhlas,

Abdullah Hussaini


Wednesday, March 14, 2012

Nak Jadi Kaya Cepat ?

BE RICH IN FAST WAY/ jADI KAYA CEPAT!! DUIT BERTIMBUN



Rakyat sekarang hidup susah, harga barang naik, minyak , gula, kereta dan sewa rumah bil air api dan macam2 lagi. Memang susah nak senang tapi tak susah nak susah. Tatkala kita hidup miskin kite tertanya2 ada beberapa kerat individu yang boleh hidup senang. Ad yang boleh beli kereta, rumah dan belanja mak ayah. Kadang2 mereka ni muda2 pula.

Macam mana mereka boleh senang? mereka pencuri? tak. Mereka ade ijazah 2,3 gulung pointer 3.99? tak. Mereka pandai cakap mcam pakar motivasi? tak. Jawapannya ialah mereka menyertai satu revolusi perniagaan secara dalam talian. Berikut adalah testimoni pesrta :


"RM200+ Within Hours!"
Jason, you've forever changed my life. I have a very good feeling the moment I stumbled into your website and I'm right on the money. After I sign up and applied one of your technique, I managed to rake in RM200+ within hours!
Thanks a million for sharing this secret with me and answering all my questions. I am getting ready to proceed dilligently in achieving my long term goal, to be my own boss and it's all made possible with your guidance of course.
I would definitely recommend your site to my family and friends. Bless you, you're like a messiah, bringing great future and happiness to us all.
- Catherine Yap
Penang




"Average of 10K Monthly !"

Hi Jason, I'm currently in the US of A, just graduated and came across your ad in Google not long ago while searching for employment opportunities in Malaysia.

Just wanna express my gratitude for saving me from being a working class zombie. Your formula works, even from here! I've setup a company here in DC and I'm making an average of 10K monthly based on your system.

- Nazran ZainalWashington DC 


"USD1,185.23 In Just A Week!"
Finally, a true product that Malaysian can be proud of. To tell you the truth, I have spend forever trying to find information on how to make lots of money online. To have an experienced local netpreneur like yourself sharing secrets of your success is a lifetime opportunity not to be missed!
Your information is well written, easy to understand, straight to the point, applicable, and most importantly, proven. I have received USD1,185.23 in just a week. That is more than a hundred percent increase from my previous earnings over the net. Thank you Jason.

- Teoh Yong Chern 
Johor Bahru


What are you waiting for? just klik HERE!!! kLIK HERE TO BE RICH IN MOST FAST WAY!!





Tuesday, March 13, 2012

Malaysian Young MILLIONAIRE Reveals Internet Secrets


A young Malaysian millionaire Jason Tan reveals his secrets on how he makes millions on the Internet working only a few hours per week.


http://onlyinmalaysiamah.com/?ref=husainighazali

For the first time ever Jason Tan is revealing his never before told secrets.


http://onlyinmalaysiamah.com/?ref=husainighazali

Jasons Only In Malaysia Mah has been rated the number one opportunity by numerous online reviews and has been seen in Entrepreneur Magazine.


http://onlyinmalaysiamah.com/?ref=husainighazali

You can start making RM100, RM500, even RM1,000+ every day working at home from your computer.

MANUSIA, BAYANGAN DAN PEMBUNUHAN DALAM FILEM BUNOHAN ARAHAN DAIN SAID oleh Hassan Abd Muthalib


Aku pernah mendengar Rasulullah, SAW, bersabda:

“Umatku akan ditimpa penyakit-penyakit yang pernah

menimpa umat-umat dahulu...Penyakit-penyakit itu

adalah terlalu banyak berseronok (berhibur/ketawa),

terlalu bermewah, mengumpul harta sebanyak mungkin,

tipu menipu dalam usaha merebut harta benda dunia,

saling memarahi, hasut menghasut sehingga menjadi

zalim menzalimi antara satu sama lain.

                                             (Diriwayatkan oleh Abu Hurairah, RA)


Shakespeare pernah menyebut bahawa dunia ini pentas dan manusia-manusia di dalamnya merupakan pelakon-pelakon di pentas itu. Andre Bazin, ahli falsafah filem di Perancis pada tahun 1940-an, melihat layar filem seakan sebuah jendela di mana para penonton mengintip dan melihat diri mereka sendiri dalam watak-watak yang dimainkan. Teguh Karya, pengarah tersohor dari Indonesia sependapat. Katanya: “Aku letakkan engkau pada watak-watak di layar. Sekira-nya engkau dapat lihat diri engkau pada watak-watak rekaan aku, aku sudah berjaya dalam kerja aku.”

Filem bukanlah cerminan realiti tetapi merupakan satu renungan karyawan tentang fisikal dan mental manusia di alam yang dihunikan mereka. Dan seorang karyawan filem seharusnya bersifat objektif dalam berkarya. Ia seharusnya membenarkan audiens juga merenung dan membuat kesimpulan mereka sendiri terhadap apa yang dilihat di layar.

Filem Bunohan arahan Dain Said jelas termasuk dalam kategori ini. Dain Said membentangkan kisah seorang bapa, Pok Eng, dan tiga orang anaknya, Ilham, Adil dan Bakar. Bakar berlainan ibu, maka ternyata status dan gelagatnya amat berlainan dari Ilham dan Adil. Ilham adalah pembunuh upahan, Adil seorang peninju tomoi dan Bakar seorang ahli perniagaan yang datang dari Kuala Lumpur. Pok Eng seorang dalang wayang kulit dan walaupun uzur, dia tetap bermain dengan patung-patung buatannya.

Dain Said menjadikan kampung mereka (yang bernama Bunohan) seperti ’pentas’ di mana audiens melihat watak dan perwatakan mereka. Rumah usang Pok Eng (Wan Hanafi Su) menjadi ’pentas dalam pentas’ yang mengandungi seribu rahsia tentang masa silam Pok Eng bersama aruah isterinya, Mek Yah (Tengku Azura), seorang wanita yang mempunyai ilmu perubatan yang luar biasa.

Kebijaksanaan Dain Said untuk menampakkan semuanya itu sebagai satu ’mainan wayang’, dilihat melalui visual rumah dari jarak jauh di waktu senja. Dua tingkap diterangi lampu dan dilihat seperti dua kelir wayang kulit. Di satu tingkap, bayangan Bakar dilihat dengan jelas. Di tingkap yang lain, bayangan patung wayang kulit bergerak dimainkan Pok Eng.

Ini menjadi petanda tentang niat jahat Bakar yang terpendam, dibanding dengan sifat Ilham sebagai seorang pembunuh upahan yang dilihat dengan jelas. Dunia Ilham penuh dengan keganasan tetapi dalam dunia Bakar, keganasan berlaku secara senyap (dalam bidang perniagaan). Ilham hampir membunuh Adil, adiknya sendiri, kerana diupah. Di saat-saat akhir, Ilham rela adiknya terus hidup. Bakar yang begitu terdesak untuk merampas tanah pusaka dari ayahnya, sanggup melakukan sesuatu yang terkeluar dari pemikiran orang yang normal. Siapakah yang benar-benar jahat di sini?

U-Wei Hajisaari pernah berkata: ”Skrip bukan filem”. Hanya seorang pengarah yang dapat memberikan ’nyawa’ kepada cerita filem sehingga ia terbentuk menjadi sebuah filem naratif yang baik. Dain Said melakukan segala-gala secara sinematik. Pemilihan lokasi, gaya sinematografi dan suntingan dalam Bunohan jarang sekali dilihat dalam sinema Malaysia. Landskap Dain Said berfungsi sebagai mindscape. Awan yang mendung, tanah yang gersang, pantai yang kosong dan luas terbentang, paya yang dipenuhi pokok-pokok yang hampir mati dan rumah-rumah yang lapok - kesemuanya memberi gambaran tentang minda dan perasaan manusia-manusia dalam Bunohan.

Penggunaan musik pula bukan hanya sebagai latar tetapi berfungsi sebagai soundscape. Bunyian gamelan dan rebab seakan muncul dari celah-celah landskap yang seakan mengeluh tentang kemusnahan yang sedang berlaku di kalangan orang-orang Melayu. Penggunaan musik sedemikian hanya terlihat penggunaan seperti ini dalam filem ...Dalam Botol (Khir Rahman, 2011), yang menampakkan perasaan dalaman watak-watak utama dalam cerita. Bunyian sedemikian bukan setakat menyokong naratif malah sudah menjadi sebahagian dari naratif itu sendiri.

Antara perkara yang amat mengkagumkan dalam filem Bunohan ialah lakonan. Ternyata apa yang timbul di layar adalah watak dan perwatakan rekaan Dain Said, dari watak-watak utama sehinggalah ke watak-watak sampingan. Melalui kostum, kelakuan, aksi dan pertuturan mereka, audiens mendapat kepastian bahawa mereka ini bukan pelakon seperti yang dikenali mereka sebelum ini tetapi watak-watak yang menjadi penghuni tetap di kampung Bunohan.

Faisal Hussein (Ilham) bukan lagi Faisal Hussein yang pernah kita lihat di layar. Penampilannya luar biasa. Yang muncul di layar adalah Ilham dan bukannya Faisal Hussein. Inilah impian setiap pelakon apabila tampil memegang sesuatu watak dalam filem atau pun teater. Faisal tidak pernah mendapat latihan secara formal dalam lakonan. Pengalaman di hadapan kamera sejak tahun 1980-an lagi dibawanya dalam Bunohan, dan di bawah arahan Dain Said, terserlah kebolehan luar biasa yang terpendam selama ini di dalam dirinya.

Hampir kesemua pelakon dalam Bunohan terdiri dari pemuda-pemuda yang pernah mendapat latihan dalam bidang teater atau pun filem. Zahiril Adzim (Adil), Amerul Affendi (Muski), Along Ezyandy (Gasi), Haririe Abd. Jalil (Kruba) dan Namron (Pok Woh) adalah graduan dari ASWARA. Bront Palarae (Deng) dan Sofi Jikan (Awang Sonar) adalah graduan dari Akademi Filem Malaysia. Pekin Ibrahim (Bakar) mendapat tunjuk ajar dari Khir Rahman, Wan Hanafi Su dan Sofi Jikan.

Saya melihat Bunohan sebagai satu kesinambungan beberapa isu dan subjek yang direnungkan oleh P. Ramlee dalam filem Pendekar Bujang Lapok (1959). Manusia Melayu, apabila sudah maju, mudah melupakan budaya dan nilai-nilai bangsa mereka. Lebih lima puluh tahun sudah berlalu, namun manusia yang (kononnya) sudah maju pada hari ini, bertukar menjadi kapitalis yang rakus, menerima dan memberi rasuah dan sanggup membunuh untuk mencapai matlamat mereka.

Apabila manusia Melayu bersifat demikian, maka pupuslah elemen-elemen spiritual yang diwarisi turun temurun. Maka roh Mak Yah (Tengku Azura) timbul dari dalam laut, dan seperti di upacara main peteri dalam Mak Yong, roh Mek Yah bercakap dengan roh Pok Eng melalui seorang kanak-kanak lelaki yang berfungsi sebagai Tok Peteri. Maka mengeluhlah Mek Yah, ibu Ilham dan Adil yang sudah kehilangan kedua anaknya: ”Tak ada orang seperti Yah lagi. Yah hok penghabisan.”

Ilmu luar biasa yang ada pada dirinya tidak dapat diwarisi oleh mana-mana anaknya. Apabila manusia sudah mengejar kebendaan, maka ilmu spiritual dari alam ghaib tidak akan mendekati mereka. Bangsa, agama dan negara menjadi miskin walaupun sudah maju dari segi fisikal. Budak lelaki tadi dilihat sering berkunjung ke rumah Pok Eng dan begitu berminat dengan patung-patung wayang kulit Pok Eng. Dain Said menggunakan budak itu sebagai satu motif dari awal hingga ke akhir cerita untuk membangkitkan satu persoalan: Apakah akan ditinggal kepada generasi akan datang apabila manusia sudah menjadi rakus dan hilang pertimbangan? Ke manakah mahu dibawa bangsa dan negara?

Hanya Bakar, yang berjaya merampas harta ayahnya, akan terus kekal dan berkuasa. Dia tidak peduli samada harta yang diperolehinya itu adalah secara halal atau haram. Nabi Muhammad, s.a.w. sudah pun meramalkan keadaan yang bakal menimpa ummatnya dalam hadis yang diwayatkan oleh Abu Hurairah tentang perolehan harta secara haram. Inilah antara perkara yang sepatutnya menjadi renungan audiens selepas keluar dari pawagam nanti.

Di akhir cerita, Pok Eng mengeluh: “Bagaimana semuanya boleh jadi macam ini?” Pok Eng merenung tentang kemusnahan yang melanda keluarganya. Renungannya sudah pun terlambat. Sebagai ‘pelakon’ di pentas dunia, dan seperti manusia-manusia silam yang begitu dekat dengan alam ghaib, kita seharusnya lebih peka tentang diri, diri yang terperi, diri tersendiri dan diri sebenar diri. Hanya dengan begitu sahajalah kita dapat mempertahankan budaya dan warisan turun temurun apabila berhadapan dengan bayangan-bayangan yang membawa kemusnahan. Jika tidak, segalanya akan berakhir dengan ‘pembunuhan’.

Mungkin inilah renungan Dain Said terhadap nasib bangsanya.

Sunday, March 4, 2012

Kita Masih Miskin Lagi.

Pekeliling,port budak Pahang.




Hari seok bermulalah kelas setelah  sebulanm enak bercuti di rumah. Klau nak diikutkan hati mals benar rasanya, masih terbayang2 keseronokan bersama kelurga di kampung. Sayu hati waktu meninggalkan halaman rumah.

Sesampainya aku di Pekeliling aku duduk rehat seketika dan melepaskn kesangapan untuk menghisap rokok. Tatkala itu perut mula lapar bergegaslah aku menuju ke sebuah gerai menjual yong taufu. Aku mengambil tiga cucuk jenis yongtaufu dan makan di atas pinggan kertas. Aku mengambil kedudukan bedepan sungai kelang untuk makan.

Tika aku sedap makan2 datang seorang budak muda remaja Cina. Kira2 belasan tahun juga. Memperkenalkan diri sebagai pekerja sukarelawan untuk sebuah rumah kebajikan orang tua terus ia menerangkan perihal aktiviti yang dia lakukan di kl. Menunjuklah ia akan beberapa kertas2 yang mencatatkan tandatangan oleh beberapa individu yang menghulurkan derma untuk persatuan mereka. Ada yang 20rgt ade 30rgt. Setelah berbasi2 agaklama aku terus menghulur 20 rgt. Aku tahu awal2 lagi dorg nk mtk derma. Aku ni sbnanya kdekut tp ble org merayu2 aku lemah.

Ini bukan kejadian pertama aku dirayu untuk memberi 'sumbangan' di Pekeliling nie. Dlam beberpa kali pun dekat sepuluh kali juga. Ta[i dalam bamyak2 tuh aku ingat dua kejadian sahaja yang betul2 aku ingat.

Satu petang nie, aku dengan duet tggl 20rgt membeli tiket bus untuk pulang ke kmpung. Syukur ade la, tiket harga 16.80 tau.Berbakilah 3.20. Aku duduk di satu sudut berhampiran stesen bus  smbil hisap rokok murah. Tengah2 sedap melayan berangn datang sorang brader nie dalam lingkungan 40an. Paki kepiah . Dya bg salam. Dia pon stat cita kat aku la lbh kurg. Dia bilang dia baru keluar dari penjara, duit takde langsung, dye cakap penat merayu mntak duit kena hina sebab mntak seringgit. Aku jadik kesian plak, tapi aku sendiri pun duit ckup2 mkn aje. Baki rgt tu aku perlukan lagi ubtuk buat tambang bas lompat kalau aku sampai kt bandar nnt. Tambah pula amku makan lagi. Secara baik aku bagitahu keadaan aku, dan aku menawarkan rokok murah aku tu. Die tbe2 semacam berubah watak. Macam marah2 juga katanya lagi rasa menyesal jadi baik, rase mahu nak kluarkan ajae pisau nak ugut orang supaya bagi duit. Menyedari semacam katanya berbaur ancaman aku mengeluarkan kata2 bebrbunyi amaran. 'aBg nak tikam pgilah tikam siapa pun tp saya xtakut saya ada silat' . Dia sedikit menyedarinya akan hal yang aku ungkapkan itu bila melihat baju aku yang tertulis silat cekak ustaz hanafi, terus ia berlalu pergi.

Satu kejadian lagi kt Pekeliling jugak. Seorang pakcik sekitar 50an dtg ke arah aku di busstand. Aku baru tiba dari kampung waktu itu. Orrang tua tu mcm biasa meberi salam dan mula membuka cerita sedihnya, katanya dia dari n9 (dia ckp slang nogori) dtg nak melawat anaknya yang meninggal di HKL. skrg katanya nak pulang semula ke n9 tp tak ckup duit tambang 50rgt katanya. Aku membelek2 dompet aku. ADA 35 ringgit aje. Aku terus bagi. Pacik tu mcam tak puas hati sebab dia nak 50rgt agknya. Die terus merayu2 lagi. Aku pun ckplah aku mana lah ada duit, ak pon stdnt, pak dah ilang ke mana, mak sakit adik sakit xdak org tanggung. Die terus chow. Tak cakap terima kasih pun!

Aku pun terfikir2 balik rasenye kat Jerantut(hometown aku) xdak lagi pmintak sedekah mcm tu. Majoriti  orang macam nie orang Melayu. Tatkala aku fikir2 aku terbaca berita yang pihak polis mengesyorkan AG Malaysia supaya membuka dakwaan kerana terdapat unsur rasuah dalm NFCorp. Orang rmai dah heboh nfc nie seleweng 250juta! Rakyat susah nak cari 20rgt pun susah oi!!

Teringat plak zaman khalifah Umar Aziz dulu, duit zakat sampai taktahu nak bagi kat sape oi! Kite? Malaysia? 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ratings and Recommendations

Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Jobdirumah