Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2012

Pemimpin Mahasiswa tapi pengotor..

\


Baru2 ni aku tengok banyak pulak kewujudan persatuan mahasiswa pro kerajaan ditubuhkan. Sejak isu Adam Adli nama Smm , Kami dan Gamis melonjak naik. Aku walaupun tak menganggotai persatuan yang ada bau2 politik ni tapi aku mengikuti dengan dekat perkembangan politik negara dan kampus. 
Sementelah isu mahasiswa agak panas bebaru ni macam kes Khalid Ismath, budak u aku kat induk kna tahan polis aku perasan jugak banyak persatuan pro kerajaan ni tiba2 tumbuh mcam ceendawan. Naik geli aku. Sejak bila pulak mereka2 ni jugak berani nak suruh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi letak jawatan.. Wah berani betul.
Ak malas nak berdegar2 la pasal nak kritik orang lain, macam ada budak kampus aku ni, dia aktif benor dengan aktiviti kepimpinan uitm. Dah slalu jadi fasi program, JPK , MPP dan memacam lagi ditubuh pulok persatuan lain untuk bekas2 pemimpin (mcm Mubarak). Aku tak kesah kau nak jadi ape, nak tambah koleksi jawatan ko tuh, tapi yang bikin panas hatii ni ko kat Fb berdengkar2 kritik bd…
Semoga kita dilindungi Allah dan diberi syafaat oleh Rasulullah, Muhammad Al Amin..

lawak dan sedih

A da hadis dari nabi yang menyatakan mengingati mati itu akan mendekatkan diri kita kepada ibadah. Ada yang mengatakan tangisan dan kesdihan merupakan satu terapi jiwa.


Namun hidup kita di dunia lebih mengutamakan kegembiraan, hiburan dan ketwa lawak. Tengok sahaja lah di malaysia, menjadi satu trend program lawak jenaka yang kadangkala tak memberi faedah mendapat rating penonton yang tinggi. Nabi dah bersabda ketawa lah tapi jangan berlebihan. Ketawa banyak dapat menghilangkan ilmu. Tapi itu tak bermaksud kita takleh ketawa.

Pelakon dalam video ini ialah Qayyum (mat despatch) telah kembali ke rahmatullah tahun lepas. Al-Fatihah.


Nakba Palestin,Hari Ibu dan Hari Guru.

Sekarang ini umat Islam di Palestin sedang menderita, oh bukan sekarang tapi sejak berpuluh tahun yang lalau. Bulan Mei banyak event yang berlaku, Nakba salah satunya. Di Palestin ada tahanan yang mogok lapar selama lebih 30hari, ada yang sampai 78 hari bagi menuntut keadilan di penjara.





 Juga polemik haram sambutan hari ibu juga menjadi isu baru2 ini. Apapun diucapkan selamat hari guru buat guru2 terutamanya cikgu2 SMK Padang Saujana, SMKA Tahap, dan SK Kg Bharu juga pensyarah2 di UiTM. 'guru inovatif melonjak transformasi negara'.


JOM JADI KAYA!! GENERATES site income!! klik here!!



Secret!!

A young Malaysian millionaire Jason Tan reveals his secrets on how he makes millions on the Internet working only a few hours per week.
For the first time ever Jason Tan is revealing his never before told secrets.
Jasons Only In Malaysia Mah has been rated the number one opportunity by numerous online reviews and has been seen in Entrepreneur Magazine. You can start making RM100, RM500, even RM1,000+ every day working at home from your computer.
click here for details!!