Friday, July 1, 2011

Tak semua Sempurna

Alhamdulillah, tengahhari tadi dapat menunaikan solat Jumaat di masjid(surau sbnrnya) di kawasan tmpat tinngal aku di Jalan Bngsar. Sewaktu aku melabuhkan punggung setelah menunaikan solat sunat khutbah pun baru bermula. Tok khatib mmberitahu bahawa tajuk kutbah hari ni ialah Kepentingan Mengekalkan Keamanan negara. Dalam hati aku, 'ni mesti ada sentuh sikit2 bab perhimpunan Bersih tak yg akan diadakan 9 Julai ni'.Ternyata sangkaan aku tepat, malah isi kuthbah turut dengan jelas menyebut dan menyeru supaya jemaah jangan mengikuti perhimpunan tersebut. Yg nie aku takla kisah sangat sbab aku taw teks kutbah nie bwh mjlis agama islam kl yg kuarkan, sah2 la bias kt krajaan kan. Aku sepanjang solat Jumaat yg aku hadiri di Masjid2 Selangor rasenye takde pon kutbah yg mengecam kerajaan pusat secara jelas atu terangn, pada pandangn aku, khatib2 di selangor  mmg pandi berkutbah n mampu menarik ramai jemaah untuk ke masjid. Bagi aku, walaupun ta berape setuju dengan perhimpunan tu, namun mau tak mau kite kena akui itu hak mereka jugak nak berhimpun. Ok takpe, ohh aku baru teringat dulu orang2 umno sibuk mengkritik teks kutbah masjid kat selangor yang menceritakan pasal kesan2 buruk fitnah. Dorang siap kata kutbah tu dengan jelas bertujaun tuk mmbela Anwar, padahl mufti menafikan perkara tersebut. Ape hal tah lepas tu dorng kritik mufti plak kununnya menyebelhi Anwar. Padahal setau aku Dato Tamyes ni orangnya neutral. Kiranya kalu diorang yg buat takpe, jangn pembangkang, mesti ade jer salah mereka. Pelik lah aku macam nie. Aku org biase, tak sokong mane2, neutral . Tapi jangn ingt rakyat bias macam aku ni tak pandai menilai. Sekian ..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ratings and Recommendations

Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Jobdirumah