Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2011

Captain America's favorite ice-cream before battle

Yeap… Captain America is still an American, which means he must love ice-cream too! Answer the question 'what power you need to save the world', upload a picture of yourself with your favorite Captain America Baskin Robbins ice-cream or sundae and you stand a chance to win double movie passes to watch Captain America, The First Avenger!

Keperluan Untuk Reformasi .. ubah sekarang!

Ooops, tajuk entri aku berbaur politik sangat, ala2 anti-established+pembangkang gituh .. Haha, takpelah, aku tulis psl politik pon sekadar nak menzahirkan pandangan aku sebagai rakyat bersuara yg berhak untuk menyatakan pandangan politik atau buah fikiran demi kebaikan negara juga. Akhir-akhir nie memang kecoh dengan kisah perhimpunan Bersih. Mcan2 cerita dan polemik yang kita dengar. Ok walaupun aku tulis tajuk entry nie 'ubahlah sekarang' bukan bermakna seratus pratus aku menyokong apa yg diperkatakan pembangkang, tp ape yg aku maksudkan didini jugak ialah keperluan untuk kerajaan agar menjalankan reformasi atau perubahan yang menyeluruh terhadp semua bidang samada politik, sosial,ekonomi dan sebagainya.
Ok untuk menggambarkan betapa semua pihak (kerajaan atau pembangkang) mengenai perlunya perubahan aku akan bawakkan satu cerita .. Ceritanya begini (berdasarkan  kisah benar) ...
' aku ada seorang kawan yang senior, umor da dlm 30 an, aku knal dia d kampus dan sejak tu a…

Wordless Wednesday

Jog time ..

Alhamdulillah, td ptg aku dapat jugk pergi joging . Hmm, bkn ape klu sblm nie ak biasenye jog kt area bangsar n mnara tm tu jer, ptg td agak teruja jgak psl ak jog dr Apartmen Putra Ria smpi ke Tmn Botani Perdana .. Ak mula stat jog kol 540 ptg n blik umah tu jam dah 74o mlm .. Bygkn 2 jam tu .. Sblm nie takde lg jog sebegitu lame. Bukan ape klu asyik jog kt tempat yg same jer nnt bosan plak kan .. Tp law nk ke taman botani perdana tu ak kene ikut jln bngsar yg begitu sesak n nak2 plak wktu jog tu surelah peak time, owg lek keje kan .. So ak ade jugak la ter kandas td kann .. Actly ptg td scnd time ak p jog kt sane. Sblm nie pnah da, tu psl excted sket. Nk citer la, jog kt sini memang menenangkan. Dgn jumlah penginjung yg tak brapa ramai, n suasana yg penuh ketenangn jauh dari bising hiruk pikuk ibukota mmbwatkan ak terpesona utk ke sini buat kali kedua.  Kt tmn botani perdana nie (yg bru2 nie drasmikn oleh PM kite, banner prsmian pon tak tggl lg) ak rase mmg cantik tmpt dye, nyaman d…

Tak semua Sempurna

Alhamdulillah, tengahhari tadi dapat menunaikan solat Jumaat di masjid(surau sbnrnya) di kawasan tmpat tinngal aku di Jalan Bngsar. Sewaktu aku melabuhkan punggung setelah menunaikan solat sunat khutbah pun baru bermula. Tok khatib mmberitahu bahawa tajuk kutbah hari ni ialah Kepentingan Mengekalkan Keamanan negara. Dalam hati aku, 'ni mesti ada sentuh sikit2 bab perhimpunan Bersih tak yg akan diadakan 9 Julai ni'.Ternyata sangkaan aku tepat, malah isi kuthbah turut dengan jelas menyebut dan menyeru supaya jemaah jangan mengikuti perhimpunan tersebut. Yg nie aku takla kisah sangat sbab aku taw teks kutbah nie bwh mjlis agama islam kl yg kuarkan, sah2 la bias kt krajaan kan. Aku sepanjang solat Jumaat yg aku hadiri di Masjid2 Selangor rasenye takde pon kutbah yg mengecam kerajaan pusat secara jelas atu terangn, pada pandangn aku, khatib2 di selangor  mmg pandi berkutbah n mampu menarik ramai jemaah untuk ke masjid. Bagi aku, walaupun ta berape setuju dengan perhimpunan tu, namu…