Monday, May 28, 2012

Pemimpin Mahasiswa tapi pengotor..


\



Baru2 ni aku tengok banyak pulak kewujudan persatuan mahasiswa pro kerajaan ditubuhkan. Sejak isu Adam Adli nama Smm , Kami dan Gamis melonjak naik. Aku walaupun tak menganggotai persatuan yang ada bau2 politik ni tapi aku mengikuti dengan dekat perkembangan politik negara dan kampus. 

Sementelah isu mahasiswa agak panas bebaru ni macam kes Khalid Ismath, budak u aku kat induk kna tahan polis aku perasan jugak banyak persatuan pro kerajaan ni tiba2 tumbuh mcam ceendawan. Naik geli aku. Sejak bila pulak mereka2 ni jugak berani nak suruh Timbalan Menteri Pengajian Tinggi letak jawatan.. Wah berani betul.

Ak malas nak berdegar2 la pasal nak kritik orang lain, macam ada budak kampus aku ni, dia aktif benor dengan aktiviti kepimpinan uitm. Dah slalu jadi fasi program, JPK , MPP dan memacam lagi ditubuh pulok persatuan lain untuk bekas2 pemimpin (mcm Mubarak). Aku tak kesah kau nak jadi ape, nak tambah koleksi jawatan ko tuh, tapi yang bikin panas hatii ni ko kat Fb berdengkar2 kritik bdk2 pro pembangkang tapi dalam masa yang sama peribadi ko tuh rendah.

Aku masih ingat lagi  sem lepas ko dduk depan umah kitorang, mcam la taktahu  rumah ko tuh punyalah bersepah, sampah 2,3 bungkus plastik tu ko  longgok kat depan aje, nsib bek bro umah kitorg sound ko bru nk buang. Buat malu weii!! ko tuh kononnya pemimpin persatuan hapee tah, berdebat2  kritik orang tak sebulu ngn ko, msuk tv segala tp hakikatnya ko tuh pengotor. Bukan aku nak cela peribadi orang tapi kalau pengurusan kebersihan sendiri pon ko takleh jage inikan pulak nak memimpin. Puiiihhh! laa makan air lior aku la.

 sATU LAGI KAWAN KO TU, PEMIMPIN JUGAK KONONNNYER, ORANG KUAT bn, DOK SIBUK NAK MENGKRITIK ORANG TAPI TAKPENAH NAK SEDAR DIRI OII!! Sakit mata kekadang tu tengok kemana saja berkepitlah memanjang ngan awek kotuh sampai ramai orang meluat . Mentang2 lah bekas 'pemimpin'; kannn. Lagi bagus jadi macam Khalid Ismath tu la weii dia kahwin jugak.

Budak2 yang kononnyer pemimpin ni sebenarnya kurang rasa kesusahan perjuangan. Mereka ni lebih banyak pakai air liur je dari action. Ak ingat time prk kampus macam2 janji tapi alih2 janji 2thun lpas smpi la ni tak tertunai punn. Pirahhh..

Sangkak sangat kot dengan jawatan depa nih! geli weyy tolonglahh..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ratings and Recommendations

Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Jobdirumah