Saturday, September 29, 2012

Zakir Naik :UiTM Shah Alam

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah semalam aku dan kawan2 sekelas dapat menghadiri program ceramah oleh penceramah perbandingan agama terkenal di dunia iaitu Dr Zakir Naik.

Kami sampai agak awal kira2 waktu Maghrib tapi Dewan TAC dah penuh memaksi kami hanya menonton dari luar.

Apapu syukur kerna dpat jua mnonton secara live. Dr zakir yang sering digelar sebagai Ahmad Deedat kedua ini memulakan talknya pd jam 930, sebelumnya ada ceramah oleh anaknya dulu.

Seperti biasa ceramahnya memang mantap dan meyakinkan. Manggali segala bukti dari kitab2 Hindu seperti Ayurveda, kemudian dari Torah serta Injil kemudian mengeluarkan bukti2 bahawa tuhan itu Satu dan tiada boleh digambarkan. Juga turut memberi bukti2 akan Nabi Muhammad S.A.W. di dalam kitab2 tersebut.

Sesi soaljawab yang paling menarik. Orang non Muslim diberi keutamaan untuk bertanya. Semua persoalan dijawab dengan baik. MasyaAllah, kita umat Islam harus bersyukur kerna dikurniakan dai'e sebegini hebat selepas Allahyarham Ahmad Deedat!




Kehadiran orang ramai sahaj mencecah belasan ribu. Mungkin dalam 12 ribu atau lebih. Paling menarik semua umat Islam dari segala bangsa ada. Ada dr Malaysia, Bangala, Arab,Pakistan,Afrika dan Eropah. Allahuakbar!

1 comment:

  1. Sdr I juga kat sana..kitab tu bukan ayurveda(cara kesihatan india) tapi rig veda. Soal jawab dgn non muslim tu berat sebelah sebab lepas je zakir jawab tak beri peluang penyoal untuk respons jika ada pandangan berlainan darinya. Cara jawab pun seolah nak tunjuk dialah yg arif dan cuba menidakkan penyoal kemudian nak cuba pula 'memerangkap' penyoal utk masuk islam? Memang dia ada intelek tapi caranya kurang berhemah misalnya dia tu cenderung menidakkan penyoal dan orang lain malah tokoh islam yg lain hanya sebab dia tak mengenali namanya serta tak berminat ambil tahu seolah dia seorang sajalah tokoh islam yg paling arif!:( kini ramai faham mengapa dia dilarang visa masuk negara seperti united kingdom sebab cara berdakwah itu 'mencabul hak asasi' non muslim esp hindu)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ratings and Recommendations

Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

Jobdirumah