Skip to main content

VVVVIP Jumpa Sami kat India! Haramjadah khurafat!

Setakat ni apa  yang aku tuliskan kay blog ni takder lagi yang aku reka2 atau tipu. Senuanya berdasarkan pengalaman, pemerhatian aku dan juga melalui cerita orang lain.

Ok hari nia ada satu cita, cita benar2 berlakuuu!

Jumaat lepas aku seperti biasa ke masjid  untuk solat jumaat lar. Usainya solat aku disapa Ketua Cwangan Pas kwsn tu. dye tanye aku tak pergi ke esok ? (Hari Sabtu ade perhimpunan mahasiswa kat dataran merdeka) aku cakap la tak pergi kot pasal hari sabtu tu aku ade kelas ganti. Niat hati memang nak pergi tapi apakan daya tuntutan ilmu lebih  wajib untuk ku n turuti tambahan pula exxam semakin dekat.

 Esoknya  aku ke kelas ganti tersebut, dalam hati nak keluar tapi takpelah. Aku pun masih segar dengan pengalamn tempoh hari, dikejar polis, disumbat dalam blackmaria dan diambil keterangan kerana berda di kawasan perhimpunan Bersih. Ditambah lagi dengn soalsiasat polis bantuan universiti aku serta brainwashed mereka. Barangkali nexttime aje lah aku join perhimpunan sebegitu.

Dalam kelas pensyarah masuk sedikit lewat, masuk2 aje dye bercerita beberapa hal berkaitan topik2 subjek kami. Tanpa sedar ia bercerita mengenai penyertaannye ke satu seminar di sebuah yaysan yang terkenal di Malaysia yang beribu pejabat di ptrajaya. Katanya dia berjumpa dengan orang penting  sebuah perpustakaan
Ok aku namakn dia MR A aje. Pensyarah aku cerita yang Mr A ini bekas orang penting pada seorang bekas VVVIP  dalam pentadbiran keraajaan.




 Mr A memberitahu bahawa beliau tahu banyak rahsia mengenai vvvip tersebut termasuk keluarganya dek keran die pernah bekerja dengan keluarga vvvip tersebut. Banyak rahsia yang disimpan malah diari vvvip tersebut turut pernah Mr A ini jagekan. Mr A mendakwa seorang isteri diplomat kerajaan di India telah secara tak sengaja ternampak seorang isteri vvvip mengunjungi kuil di India. Apa yang mengejutkan isteri vvvip tersebut  turut menyembah2 kepada patung2 dalam kuil itu.


Isteri diplomat itu kemudian bertanya kepada sami di situ apa yang dilakukan isteri vvvip tersebut disitu maka sami tu tak mahu bagitahu. Setelah  disogokkan sedikit wang si sami memberitahu isteri vvvip tersebut memang kerap berkunjung ke kuil tersebut kononnya bagi mendapatkan berkat, menguatkan pengaruh . Dia selalu datang dengan beberapa orang kawannnya dan melakukan ritual menyembah patung di situ.

 MasyaAllah!! tuan2, sungguh pensyarah kami tak mendedahkan siapa isteri vvvip tersebut . Aku terkasima mendengar cerita pensyarah aku tu. Aku tau  pensyarah aku ni baik, alim dan bukan kaki gebang atau sembang. Korang percaya tak cerita tu? agak2 sape ekkk??

Comments

Popular posts from this blog

Jiran Gedik

Ajim berasa letih. Letih sangat. Hari ni kelas full. Pagi kelas Pendidikan Islam, tengah hari tadi kelas Bahasa Mandarin baru tadi pkul sembilan dia habis kelas Fundamental Science. Pehh memang penat.

Sebab tu la Ajim benci hari isnin,  monday sickness gitu. Tapi apekan daya. Hidup sebagai pelajar memang la gitu. Penat sekarang, senang kemudian hari.

Sampai-sampai blik je terus dilemparkan beg galasnya yang sedari tadi disandangnya sepanjang hari. Dengan kemeja, tali lehar dan stokin serta seluar slack yang masih tak bersalin dia terus menghempaskan badannya ke atas tilam.

Ahh nikmat sungguh, penat2 gini terus baring. "ehh kejap2, ak kena cek facebook aku ni , td apelah si Tina tu dok post status, mcam perli2 aku je" getus Ajimtibe2 seraya bangun mengidupkan suis laptopnya.

Pintu bilik dikunci rapat. Ahh panas pulokk. Tingkap dibuka luas2 biar angin menyerbu masuk.

Rumah Ajim rumah flat tingkat atas. Setentang rumahnya ada orang menyewa jugak. Student juniornye kat kampus j…

Jerantut : Adakah faktor migrasi mempengaruhi kadar populasi ?

Bismillahitaala.

Berbicara mengenai Jerantut, sebuah bandar yang berpenduduk seramai 88037 dengan seramai 4157 orang adalah warga asing (berdasarkan bancian Jabatan Perangkaan Malaysia, boleh rujuk http://www.statistics.gov.my/portal/download_Population/files/population/04Jadual_PBT_negeri/PBT_Pahang.pdf). Daripada jumlah keseluruhan penduduk hanya 9747 orang sahaja yang berbangsa Cina. Kalau kita ke bandar Jerantut sebahagian besar perniagaan, bangunan dan perumahan adalah milik kaum Cina. Taburan Penduduk kaum Cina yang ramai dapat dilihat di Sg Jan, Sg Lekuk, taman2 perumahan sekitar Jerantut dan sekitar Pekan Damak.


Berbanding bandar lain seperti Kuantan (427515 ), Temerloh (158724), Pekan (103839), Maran (111056),  Rompin (109599), Raub (91731) dan Bentong (114397) Jerantut boleh dikira berpenduduk sedikit.  Kalau Kuantan sebagai ibu negeri tidak heranlah ramai orang di situ. Dengan status ibu negeri semua pejabat pentadbiran bertumpu disitu. Dengan ada lagi pelabuhan serta berp…

Seputar On Hiatus, Penulisan dan Menghantar Manuskrip.

Memang sudah lama saya tidak menulis di blog ini. Hampir dua tahun ianya tidak terusik langsung. Lagipun saya yakin blog ini tidaklah mempunyai pengikut pembacanya yang tetap. Kehilangan saya ini tentunya tidak dirindui orang. Ini bukanlah bermaksud saya tidak menulis terus, membenci dunia penulisan sehingga saya tidak lagi mengetik papan kekunci komputer. Tidak. Malahan saya telah memekar kemahiran saya dalam penulisan fiksyen. Mengapa fiksyen? Kerana realiti itu semakin menjemukan, merenyahkan dan memeningkan kita manusia ini. Jadi apalah salahnya memilih fiksyen untuk melarikan diri seketika daripada realiti yang menakutkan itu, bukan? Ada banyak yang hendak saya celotehkan disini. Tempoh hampir dua tahun tanpa kemaskini tentunya membuatkan saya mahu bercerita perihal yang banyak. Antaranya:
1.Penulisan Sebenarnya minat menulis saya bercambah sejak sekolah rendah lagi. Semasa saya di sekolah menengah saya banyak tulis sajak. Sekarang entah kemana perginya koleksi sajak-sajak itu. P…