Skip to main content

Malang memang tak berbau.

Assalam. Rasanya masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat hari raya Eidulfitri kepada semua yang beragama Islam.

Hari ni genaplah 2bulan 11 hari dari tarikh aku accident pada 4julai yang lalu.
Pada hari itu iaitu 4julai adalah merupakan tarikh  yang akan aku ingati smpi bila2. Paginya aku mengambil paper terakhir aku di  peperiksaan akhir. Petangnya aku pergilah ke bengkel bersama kawan rumah aku iaitu Kimi, dia tolong tolakkan motor aku disebabkan moto aku rosak. Kabel plug rosak dan brek yang tak makan. Sampai di bengkel  si apek mengbedahlah moto aku smpai baik punya. Aku bercadang nak bawak balik ke kampung moto tu. Sebab tu la aku pg bwk servis.

Jam dah menunjukkan 7.30 ptg, dah senja. Aku dan kimi mulai bergerak, disebabkan kimi bwk 125 maka aku yg bwk Kriss ni dah tentulah ketinggalan di belakang. Sesampinya di tepi tasik, ketika tu aku memang  memperlahankan moto aku sementara kereta bersimpang siur lajunya. Maklumlah peak time. Tanpa aku sedari 'dummm'! Aku dilanggar secara tiba2 dari belakang. Aku hilang kwalan. Aku terjatuh , berguling dan terheret di atas jalan. Helmet aku retak dua belah. Vizer tercabut, seluar koyak. Aku terus bangun mendapatkan kembali moto aku. Malangya habis handle rosak, tayar bengkok dan bermacam kerosakan lagi. Ketika itulah baru aku  sedar darah mengalir dengan deras di muka aku. Dahi aku luka besar. Gula yang aku beli habis bertaburan. Tangan aku juga luka . Aku terus mesej makcik dan kwn aku.
Keadaan muka aku yang baru dicuci.


Nasib baik ad kereta berhenti menolong aku, ketika aku masuk dalam kereta tu anak kecil menangis ketakutan, mungkin sebab dia tengok darah aku mengalir dengan banyaknya di muka. Sampi di klinik semua nurse muda dan doktor terkejut. Sidoktor pula tak mahu ambil risiko menjahit luka aku. Mereka hanya mencuci shj. Itupun di charge 30 rgt.

Aku ke klinik sebelah, d situ doktor menjahit luka dan beri ubat, kena 60 lg. Begitulah orang kata malang memang tak berbau. Memang manusia merancang Allah menentukan. Aku bersyukur kerana Allah masih selamatkan nyawa aku. Petang tu andai Kimi tak paksa aku oki helmet aku memang tak tahulah apa yang mungkin berlaku kepada aku.

Comments