Skip to main content

Bersih : Some story you need to know.


KING JASON ::

1 : Bersih ni dipergunakan balik oleh Najib untuk mengambarkan PR ni tak ada tatasusila/perusuh/menyusahkan ekonomi negara

2 : kerajaan membenarkan demo dijalan raya sebab mereka sengaja menghalang dari berdemo di padang dataran merdeka sebab mereka merancang untuk ambus demontran dengan team provokasi yg terdiri dari ratusan polis yang menyamar dan di tugaskan untuk cetus provokasi.

3 : Mereka menyekat dan membuatsekatan nun jauh dari kwasan yg di perintahkan oleh mahkamah dari dimasukki.ZON HIJAU iaitu padang rumput adalah zon laranggan untuk dimasukki,mengapa mereka sengaja sekat dari jarak stengah batu? banyak bukti mereka sengaja sekat dengan harapan DEMONTRAN INI REMPUH dan mereka menayangkan kejadian ini dengan kerap di media2.

4 : terlalu banyak bukti terdapatnya polis2 yg diarah menyamar yang menjadi punca rempuhan,adegan rempuhan inilah yg menHALALkan unit FRU untuk mula bertindak.mereka seharusnya tidak berganjak dari kwasan larangan berdemo sebab hanya kwsan tersebut sahaja yg dilarang masuk.namun begitu.polis mengejar demontran sejauh hingga ke klcc..

5 : sebaik sahaja letusan gas pemedih mata,pendemontran mula bergerak untuk pulang,namun mereka menyekat jalan untuk pulang dan terkepung,dalam masa sama mereka menmbak tear gas tampa belas kasihan dan ini puncanya rakyat mula bertindak balas terhadap keganasan polis.

6 : Polis dan sb sb yang menyamar banyak terakam dalam gambar2 menunjukkan mereka memukul orang ramai.apakah bukti dan mengapakah polis pukul? JIKA kesalahhan mereka memasuki ZON LARANGAN yg dipoerintahkan mahkamah,hukumannya ialah denda 3K ataw penjara,tapi tidak seoarangpun demontran berjaya memijak kwasan zon larangan.apakah kesalahan mereka hingga polis mula bertindak ganas?
Cer tengok wall fb caption ni, ni Statement saudara Zaharin, Setiausaha UMnO Bandar Tun Razak mengesahkan lagi polis terlibat menyamar kumpulan BERSIH dengan tujuan membuat provokasi dan hura-hara juga kacau bilau di Himpunan AMAN Duduk dan Bantah KL 428.. Membodohkan orang, dalam tak sedar membodohkan diri sendiri di khalayak.. Macam la BERSIH tak tahu yang mula merempuh pagar di Dataran tu geng2 diorg..




Jom jadi kaya cepat!!!/ change ur life!! be a millionaire!!

Comments

Popular posts from this blog

Jiran Gedik

Ajim berasa letih. Letih sangat. Hari ni kelas full. Pagi kelas Pendidikan Islam, tengah hari tadi kelas Bahasa Mandarin baru tadi pkul sembilan dia habis kelas Fundamental Science. Pehh memang penat.

Sebab tu la Ajim benci hari isnin,  monday sickness gitu. Tapi apekan daya. Hidup sebagai pelajar memang la gitu. Penat sekarang, senang kemudian hari.

Sampai-sampai blik je terus dilemparkan beg galasnya yang sedari tadi disandangnya sepanjang hari. Dengan kemeja, tali lehar dan stokin serta seluar slack yang masih tak bersalin dia terus menghempaskan badannya ke atas tilam.

Ahh nikmat sungguh, penat2 gini terus baring. "ehh kejap2, ak kena cek facebook aku ni , td apelah si Tina tu dok post status, mcam perli2 aku je" getus Ajimtibe2 seraya bangun mengidupkan suis laptopnya.

Pintu bilik dikunci rapat. Ahh panas pulokk. Tingkap dibuka luas2 biar angin menyerbu masuk.

Rumah Ajim rumah flat tingkat atas. Setentang rumahnya ada orang menyewa jugak. Student juniornye kat kampus j…

Jerantut : Adakah faktor migrasi mempengaruhi kadar populasi ?

Bismillahitaala.

Berbicara mengenai Jerantut, sebuah bandar yang berpenduduk seramai 88037 dengan seramai 4157 orang adalah warga asing (berdasarkan bancian Jabatan Perangkaan Malaysia, boleh rujuk http://www.statistics.gov.my/portal/download_Population/files/population/04Jadual_PBT_negeri/PBT_Pahang.pdf). Daripada jumlah keseluruhan penduduk hanya 9747 orang sahaja yang berbangsa Cina. Kalau kita ke bandar Jerantut sebahagian besar perniagaan, bangunan dan perumahan adalah milik kaum Cina. Taburan Penduduk kaum Cina yang ramai dapat dilihat di Sg Jan, Sg Lekuk, taman2 perumahan sekitar Jerantut dan sekitar Pekan Damak.


Berbanding bandar lain seperti Kuantan (427515 ), Temerloh (158724), Pekan (103839), Maran (111056),  Rompin (109599), Raub (91731) dan Bentong (114397) Jerantut boleh dikira berpenduduk sedikit.  Kalau Kuantan sebagai ibu negeri tidak heranlah ramai orang di situ. Dengan status ibu negeri semua pejabat pentadbiran bertumpu disitu. Dengan ada lagi pelabuhan serta berp…

Seputar On Hiatus, Penulisan dan Menghantar Manuskrip.

Memang sudah lama saya tidak menulis di blog ini. Hampir dua tahun ianya tidak terusik langsung. Lagipun saya yakin blog ini tidaklah mempunyai pengikut pembacanya yang tetap. Kehilangan saya ini tentunya tidak dirindui orang. Ini bukanlah bermaksud saya tidak menulis terus, membenci dunia penulisan sehingga saya tidak lagi mengetik papan kekunci komputer. Tidak. Malahan saya telah memekar kemahiran saya dalam penulisan fiksyen. Mengapa fiksyen? Kerana realiti itu semakin menjemukan, merenyahkan dan memeningkan kita manusia ini. Jadi apalah salahnya memilih fiksyen untuk melarikan diri seketika daripada realiti yang menakutkan itu, bukan? Ada banyak yang hendak saya celotehkan disini. Tempoh hampir dua tahun tanpa kemaskini tentunya membuatkan saya mahu bercerita perihal yang banyak. Antaranya:
1.Penulisan Sebenarnya minat menulis saya bercambah sejak sekolah rendah lagi. Semasa saya di sekolah menengah saya banyak tulis sajak. Sekarang entah kemana perginya koleksi sajak-sajak itu. P…