Skip to main content

Bersih : Some story you need to know.


KING JASON ::

1 : Bersih ni dipergunakan balik oleh Najib untuk mengambarkan PR ni tak ada tatasusila/perusuh/menyusahkan ekonomi negara

2 : kerajaan membenarkan demo dijalan raya sebab mereka sengaja menghalang dari berdemo di padang dataran merdeka sebab mereka merancang untuk ambus demontran dengan team provokasi yg terdiri dari ratusan polis yang menyamar dan di tugaskan untuk cetus provokasi.

3 : Mereka menyekat dan membuatsekatan nun jauh dari kwasan yg di perintahkan oleh mahkamah dari dimasukki.ZON HIJAU iaitu padang rumput adalah zon laranggan untuk dimasukki,mengapa mereka sengaja sekat dari jarak stengah batu? banyak bukti mereka sengaja sekat dengan harapan DEMONTRAN INI REMPUH dan mereka menayangkan kejadian ini dengan kerap di media2.

4 : terlalu banyak bukti terdapatnya polis2 yg diarah menyamar yang menjadi punca rempuhan,adegan rempuhan inilah yg menHALALkan unit FRU untuk mula bertindak.mereka seharusnya tidak berganjak dari kwasan larangan berdemo sebab hanya kwsan tersebut sahaja yg dilarang masuk.namun begitu.polis mengejar demontran sejauh hingga ke klcc..

5 : sebaik sahaja letusan gas pemedih mata,pendemontran mula bergerak untuk pulang,namun mereka menyekat jalan untuk pulang dan terkepung,dalam masa sama mereka menmbak tear gas tampa belas kasihan dan ini puncanya rakyat mula bertindak balas terhadap keganasan polis.

6 : Polis dan sb sb yang menyamar banyak terakam dalam gambar2 menunjukkan mereka memukul orang ramai.apakah bukti dan mengapakah polis pukul? JIKA kesalahhan mereka memasuki ZON LARANGAN yg dipoerintahkan mahkamah,hukumannya ialah denda 3K ataw penjara,tapi tidak seoarangpun demontran berjaya memijak kwasan zon larangan.apakah kesalahan mereka hingga polis mula bertindak ganas?
Cer tengok wall fb caption ni, ni Statement saudara Zaharin, Setiausaha UMnO Bandar Tun Razak mengesahkan lagi polis terlibat menyamar kumpulan BERSIH dengan tujuan membuat provokasi dan hura-hara juga kacau bilau di Himpunan AMAN Duduk dan Bantah KL 428.. Membodohkan orang, dalam tak sedar membodohkan diri sendiri di khalayak.. Macam la BERSIH tak tahu yang mula merempuh pagar di Dataran tu geng2 diorg..




Jom jadi kaya cepat!!!/ change ur life!! be a millionaire!!

Comments