Skip to main content

Pecut

Kaunselor tahu tak, malam tadi saya tak walk jog dan run macam biasa tapi saya pecut. Laju. Macam pelari. Tapi betapa sakitnya dada hanya tuhan yang tahu. Macam nak putus napas terus. Tapi, saya suka tengok bayan-bayang yanh mendahului saya. Saya suka tengok rambut sendiri berambal-ambal bila tubuh bergegar. Sekurangnya itu menyingkir sedikit pedih dada. Masa sekolah dulu, sukan balapan saya paling suka tentulah berlari. Biasanya berlari ni acara kemuncak penentuan pemenang rumah sukan. Lari yang ada baton paling saya suka. Berganti ganti. Dan apabila pelari sudah ditengah  trek saya akan berdiri dan menuju penamat saya akan tambah teruja dan bersorak. Rasa saya berlari adalah sukan paling tertua di dunia. Kepada kaunselor yang menyarankan supaya saya mencatat setiap hari, inilah dia laporan saya hari ini. 0130, 23 Nov, KL.

Comments